Doğum Fotoğrafçılığının İlk Tecrübesi

Doğum fotoğrafçılarına ilk özentim kadın doğum uzmanlarının odalarını süsleyen o muhteşem fotoğraflarla başladı. İşin beni cezbeden yanı; işin içinde hiçbir kurgu olmadan tamamen gerçek bir hikayenin içinde büyük bir profesyonellik örneği sergileniyor olmasıydı. Bebeğin doğum anıdünyaya ilk adım atışları, gözlerini ilk açışı, ilk ağlamasıaileyle ilk buluşması gibi bir çok anların o kadrajın içinden şahit olunması ve fotoğraflanması. İşte bütün bunlar, beni her şeyden önce bir kadın olarak bile heyecanlandırmaya yeter ve artardı.

Üniversite yıllarımda aldığım temel fotoğrafçılık eğitimim ile, merak, cesaret ve tamamen duygusal bir bağ ile ablama, ‘Doğumuna bende girebilir miyim?’ teklifinde bulundum. Red cevabı tabiki alamazdım. 🙂

O günden itibaren 27 Temmuz’ u iple çektim diyebilirim. Çünkü tam bir alaylı olarak bu işin altından tüm soğukkanlılığımla çıkmam gerekiyordu. Bu sebeble tüm heyecanımı özenle bastırmaya çalıştım. İşin benim için extra duygusal yanı, bu şansı bana benim ablamın vermiş olması, onun için orda oluyor olmam ve minik Aylin’i teyzesi olarak ilk benim görecek olmamdı.

Aylin’in abisi bizim ilk göz ağrımız…

dogumhane-dogumfotografcılıgı-dogumfotografcısı-havalaraucuyoruz

giraykara-dogumfotografları-anne-dogum-dogumfotografcılıgıı-giraykara

Ve beklenen an o 9 aylık mucizenin dünyaya gelişine şahit olma vakti gelmişti. Hemşirenin, ‘Maskelerinizi takın lütfen’ uyarısınla ameliyathaneye adım attım. Oldukça serin ve ciddiyet dolu bir ortam. Gerilmemek elde değil şaşkınlık da var elbette. O an ne kendime ne de giriştiğim o işe inanabildim. Çekime başladığımda ise, yaşadığım en büyük ikilem anı yaşamak mı yoksa o anları ölümsüzleştirmek mi?
dogum-anne-ameliyathane-dogumfotografcılıgı-hastane-

dogumfotografları-anne-baba-ameliyathane-oan

bebek-yenidoğan-anne-ameliyathane-doğum-oan-hastane

bebek-yenidoğan-anne-doğum-dogum-hastane-ameliyathane

bebek-anne-yenidoğan-doğum

bebek-yenidoğan-doğumhane-ameliyathane-sezeryan-anne

anne-hemşire-bebek-ameliyathane-doğum-doğumhane-doktor-kadındoğum

bebek-yenidoğan-doğum-doğumfotoğrafçılığı-doğumfotoğrafları

hemşire-doktor-ameliyathane-bebek-anne-ameliyathane-doğum-dogum

anne-bebek-baba-doğum-oan-ameliyathane-doğumfotoğrafları

giray-bebek-abi-buluşma-doğumfotoğrfçılığı

Anı ölümsüzleştirmeyi başarıp, minik Aylin’ i abisi Giray ile buluşturduk. İlk sözleri ‘Canım kardeşim’, ‘ O benim kardeşim’…

dogumfotografcılıgı-florencenightgale-aylinbebek-ameliyathane-dogum-dogumfotoBazen hikayenin içinde de olsanız o hikayeyi tam olarak anlatamazsınız, hatta zamanla unutursunuz bile. O anlara geri dönmek istediğinizde, elinizde olan en değerli şey fotoğraflardır. Fotoğraflar işte o anları daima korur, yaşatır ve saklı tutar.Doğum fotoğrafları bunun için çok değerlidir. En özel en farklı hissettiğiniz o anları unutulmaz kılar. İlklerin yaşandığı o günleri ölümsüzleştirir.

9 aylık bir mucizenin dünyaya gelişine şahit olmak benim için de bir mucize idi. Şimdi bende geriye döndüğümde iyi ki yapmışım iyi ki yaşamışım dediğim anlara yenilerini eklemenin mutluluğu içindeyim.

Sıradaki tüm bebeklere şimdiden selam olsun . 😉

Sevgilerle…

Bir Cevap Yazın

